Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın açıklamalarından satır başları:
Projelerimizi 6 ana başlık altında sizlerle paylaşmak istiyoruz…
Yollarıyla, toplu taşımasıyla ilk konu başlığımız Ulaşan Şehir Bursa..
Mevcutta Kestel’den başlayıp Acemlere kadar gelen buradan 2 hatta ayrılıp şehrimizde toplam 57 km raylı sistem hizmet veriyor. Bursaray hattının kapasitesini yüzde 60 artırdık. Yaklaşık 25 kimlik ilave yapmış olduk. Geçtiğimiz dönemde 9 kilometrelik tramvay hattı ile İstanbul caddesini raylı sistemle buluşturduk.
Raylı sistem ağımızı YTH ile buluşturuyoruz. 5.4 km uzunluğa sahip 3 istasyona oluşan hat ile Üniversite’den Görükle’ye erişimi sağlıyoruz.
YENİ METRO HATLARI
Çalı – Demirtaş metro hattına önümüzdeki dönem başlıyoruz. 22 km uzunluğu ile toplam 16 istasyonu olan metro hattı Çalı İstasyonu’ndan Bursa terminaline ulaşacak. İlk kez kuzey – güney aksında bir metro yatırımı gerçekleştirmiş olacağız. Önümüzdeki dönem toplam 89 km metro hattına ulaşacağız.
68 adet metro aracını 189 milyon euro yatırımla kentimize kazandırıyoruz. Türkiye’nin en genç otobüs filosuna sahip kentimize 500 yeni otobüs kazandıracağız. Elektrikli otobüs dönüşümünü de başlatacağız.
Yol ve kavşak çalışmaları da hayati öneme sahip. Mudanya ve İzmir yönünde tek bir ulaşım aksına sahip. Güney çevre yolu yıllardır konuşuluyor.
Tek ana aksa alternatif biri kuzey biri güney olmak üzere iki yeni koridor oluşturuyoruz. 2.3 km’lik güzergahla araçlar direkt 11 Eylül Burvarı’na ulaşacak.
Koridorun 3. kısmında Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nı 3 gidiş 3 geliş olmak üzere Hamitler’e bağlıyoruz.
“İKİ TÜNEL İLE BURSA’DA BİR İLKİ BAŞARACAĞIZ”
Kuzey Koridoru’nda sağladığımız konforun bir benzerini güney koridorunda sağlıyoruz.
16 kilometrelik yeni bir alter oluşturuyoruz. Çalı – Görükle ve Şehir Hastanesi güzergahında ağır araç trafiğini yönlendirecek 9 kilometrelik yeni güzergah açıyoruz.
Kuzey’de ve Güney’de inşa edeceğimiz iki tünel ile Bursa’da bir ilki başaracağız.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılacak Kuzey Otoyolu önemli bir yol üstlenecek. Hali hazırda kullanılan otoyol, Çevre Yolu olarak Büyükşehir Belediyesi’ne devredilecek.
Mudanya Yolu, Şehir Hastanesi’ne oradan da Özlüce’ye kadar uzanan yeni bir alternatif güzergah oluşturuyoruz. Geçit Köptrüsü’nde yapım çalışmalarını başlattığımız çalışma ile Mudayna yolundaki dar boğazları gideriyoruz.
Trafik yükünü kaldırmayan Görükle Kavşağı yerine yepyeni bir kavşağın yapımına başlıyoruz.
Toplu taşıma yol ve kavşak çözümlerimizle artan ihtiyaçları giderirken otopark ihtiyacını 50 bin kapasiteli otoparkla gidereceğiz.
KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJELERİ
Deprem özellikle şehrimiz gibi aktif fay hatları üzerine kurulu kentler için tartışılmaz bir gerçek. Önümüzdeki dönemin en önemli konu başlığı kentsel dönüşüm. Dirençli şehir Bursa için şimdi dönüşüm zamanı.
Bursa’daki 530 bin yapı ve 1 milyon bağımsız alan için çalışma başlattık. İstanbul Caddesi’nden Karapınar’a, Sıcak Su Gazi Emir’den Yiğitler’e ve kent merkezine kadar dönüşüm projesini başlatıyoruz. 4 farklı dönüşüm projesi ile 11 bin konutu sahiplerine teslim edeceğiz.
Jayka alanında uzman alanında akademisyenlerden oluşan bilim kurulumuzla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İlimiz bütünümüzdeki alanlarda kentsel dönüşüm çalışmalarına hız kesmeden devam edeceğiz. Yeni dönemde 100 bin konutluk kentsel dönüşüm projemizi hayata geçiriyoruz.
Önümüzdeki dönem kentimizde 16 bin yeni sosyal konut inşa ediyoruz. Yeni evlenen çiftlerimiz, işçilerimiz ve emeklilerimiz başta olmak üzere uygun fiyatlarla herkesi ev sahibi yapıyoruz.
Uzun yıllardır konuşulan Hanlarbaı bölgemiz ile tarihimize imza attık. UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Hanlar bölgesini ilmek ilmek işleyeceğiz. Geçtiğimiz dönemde birçok eseri gün yüzüne çıkardık ve bölgede önemli bir seviyeye geldik.
Setbaşı, Yeşil, Emirsultan kısmında dönüşümü gerçekleştiriyoruz. Kent merkezimizin önemli tarihi yerlerinden olan Kayhan Bölgesi’nde meydanlı otopark projesini gerçekleştireceğiz. 3 bin metrekarelik alandaki meydan projemiz 300 araçlık kapalı otoparkıyla Çarşı bölgesindeki önemli bir eksiği giderecek.
Tarihi mahalle ve köylerimizi de koruyacağız. Uluabat gölü içerisindeki Gölyazı’yı eşsiz bir turizm destinasyonu haline geleceğiz. Gemlik’teki Umurbey mahallesini ön plana çıkaracağız.
Bir akıllı şehir yönetim merkezi oluşturuyoruz. Bu merkez istatistik ve bilgi analizi yaparken bir afet sırasında operasyon merkezine dönülecek. Şehrin dijital ikizinin oluşturulması çalışmalarını hızla oluşturuyoruz.
Buski yeni dönemde de şehrimizin dirençli kent yolculuğunda en önemli görevleri kararlılıkla sürdürecek. Şubat ayı içerisindeki düzenleme ile su faturalarındaki ilk kademeyi 12 metreküpten 18 metreküpe çıkardık. Çınarcık barajının suyunu Bursa ile buluşacak çalışmayı başlattık. Hizmete alınacak olan Gemlik – Büyükkumla Barajı ile 2500 kilometrelik yeni içme suyu
GÜNDEM
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024GÜNDEM
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024SPOR
13 Aralık 2024GÜNDEM
13 Aralık 2024GÜNDEM
13 Aralık 2024