DOLAR 33,9558 0.19%
EURO 37,7139 0.16%
ALTIN 2.804,110,60
BITCOIN %
İstanbul
25°

AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Yazım yanlışı geminin sonu oldu! 7 bin 400 araç ile battı
34 okunma

Yazım yanlışı geminin sonu oldu! 7 bin 400 araç ile battı

ABONE OL
12 Temmuz 2024 03:12
Yazım yanlışı geminin sonu oldu! 7 bin 400 araç ile battı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Son seferine çıktığından habersiz olan Golden Ray gemisinin, herhangi bir kazası veya hasarı yoktu. 7 bin 400 araçla alabora olan gemi, sayıların yanlış yazılması nedeniyle 2 defa yangın geçirdi. 

Milliyet’in haberinde yer alan bilgilere göre, en büyük gemi kazalarından biri 2012’deki Costa Concordia Faciası olmuştu. 32 kişinin hayatını kaybettiği kazada ise 7 kişi hiç bulunamazken, bu kazadan 7 yıl sonra, kimsenin hayatını kaybetmediği bir başka kaza yaşandı. Okyanus ötesine nakliyat yapan Golden Ray gemisi 7 bin 400 araç kapasitesiyle çıktığı son yolculuğunda alabora oldu. Tıpkı Costa Concordia gibi yan yatan Golden Roy gemisi yanmaya başladığında ise yapılacak tek şey 23 kişilik mürettebatı kurtarmaktı.



GOLDEN RAY’DA YAŞANANLAR

Golden Ray gemisi, 19 Ağustos 2019 günü son yolculuğuna çıktı ve sonraki 2 hafta boyunca gemiye çeşitli limanlardan lüks araçlar yüklendi. Veracruz, Altamira ve Freeport o limanlar arasındaydı. Oradan sonra 6 Eylül’de Jacksonville’e ve kazadan 1 gün önce, 8 Eylül’de Brunswick’e ilerledi. Burada bazı araçlar boşaltıldı ve yeni araçlar yüklendi. Geminin bundan sonraki rotası Baltimore, Wilmington, Beyrut, Cidde, Sohar, Jebel Ali, Dammam ve Kuveyt yönüne planlanmıştı. Ancak her an yaşanması mümkün olsa da kimse tarafından beklenmeyen bir şey yaşandı. Gemi bir anda alabora oldu ve büyük bir kısmı suya gömülmeye başladı.

23 kişilik mürettebatın hayatını tehlikeye atan bu olay, milyonlarca dolarlık zarara yol açtı. Golden Ray, içinde sıfır kilometre araçlar bulunan bir gemiydi ancak gemi alabora olduktan sonra araçlar tamamen hurdaya dönmüştü. Gemi alabora olduktan bir süre sonra yanmaya başladı fakat bu durumun arkasında herhangi bir hasar veya kaza bulunmuyordu. Edinilen bilgilere göre gemi, herhangi bir şeyle çarpışmadı ve önemli bir gövde hasarı almadı.

YAZIM YANLIŞI ALABORAYA NEDEN OLDU

Dev gemi, 200 metre uzunluğunda ve 71 ton ağırlığındaydı ve bir dakika içinde 60 derecelik bir açıyla yan yattı. Geminin sağa dönüşü sırasında hızla sola yatan gemi, 90 derecelik bir açıyla durdu. Kaptan Jonathan Tennant, geminin limandan çıkarılması sırasında her şeyin normal göründüğünü belirttiği bir kamuoyu duruşmasında konuşmuştu. Geminin ilk mühendisi Junyong Kim de geminin yana yatmasına kadar herhangi bir olağandışı durum olmadığını ifade etti.

Daha sonra yapılan incelemede, kaza yaklaşık 2 saat önce gemideki iki su geçirmez kapının açık bırakıldığı keşfedildi. Golden Ray’ın 1 dakika içinde yaşadığı talihsizlik sırasında, yana yatmayı engellemek için pruva pervanesi ve geri motor emirleri verildi. Geminin kaptanı daha önce, ayrılışını hazırlamak için güverte 5’teki liman tarafındaki pilot kapısının 01.08’de açılmasını emretmişti. Ancak su, açık pilot kapısından gemiye girmeye başladı, makine ve dümen takımı odalarını su bastı. Römorkörler gemiyi derin kanaldan ittikçe, gemi liman tarafına oturdu. Birleşik Devletler Sahil Güvenlik (USCG) müdahale botu Sahil Güvenlik İstasyonu Brunswick’ten, suya indirildi ve botlar sırasıyla 02.05 ve 03.00’te Golden Ray’a ulaştı.

Gemideki 23 mürettebatın tamamı ve bir Amerikalı kaptan hayatta kaldı. Hayatta kalmayı başaranlar arasında olay sırasında geminin makine dairesinde bulunan üç mühendis de vardı. Kaptan ve 23 mürettebattan 19’u ilk gece ilk müdahale ekipleri tarafından kurtarıldı. O gece kurtarılan son kişi 06.45 geminin başmühendisi oldu. 04.30’da ilk müdahale ekipleri, geminin içindeki araçları yakan yangın nedeniyle sancak tarafından çıkan duman ve alevleri fark etti. Zehirli duman ve ısı, yangın kendi kendine sönene kadar kurtarma operasyonlarına engel oldu. 24 saat süren yangının ardından kayıp olan kalan dört mürettebat üyesi de kurtarıldı.

YAZIM HATASI FARK EDİLMEDİ

Yaşananların tek bir sebebi vardı. Yolculuğun başında mürettebat her şeyin yolunda olduğuna karar vermişti ancak kimse denge sistemine yanlış veriler girilerek yazım hatası yapıldığı fark etmemişti. Yani gemi günlerce tesadüfen sorunsuz ilerlemişti.

8 Eylül 2019’da alabora olan geminin okyanustan çıkarılması ise 2 yıl sürdü. Çalışmalar 5 Eylül 2021’de tamamlandı.

KAYNAK: MİLLİYET

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
erzurum escortdedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetimatadorbetmatadorbethukuk forumerzurum escortwebmaster forumuİzmit EscortDeneme bonusu veren sitelererotik shopdeneme bonusuwebmaster forumEsenyurt Escortyeni bahis siteleriporno film izlependik escortEvden Eve Nakliyateryaman escortfixbetbeylikdüzü escortfixbet
hızlı ve güvenilir bahis siteleri hizmeti sunan bu listede sizlerde yerinizi alın. Yeni kullanıcılarına sunduğu deneme bonusları ile dikkat çeker.
deneme bonusu veren siteler kullanıcılarına bedava bahis yapma fırsatı sunar. Bu bonuslar, kullanıcıların siteyi tanımasına yardımcı olur. Bahis siteleri, deneme bonusları ile kullanıcı çekmeye çalışır. Güvenilir siteler, bu bonuslarla öne çıkar.
deneme bonusu